eVERTHING IS cUTES jUST CLICK THIS PICTURE

Jumaat, 25 November 2011

Persediaan mom--to--be--

macam-macam blog aku terjah nak tengok n3 orang baru nak jadi ibu nie, so happy n excited, aku pun baca rasa excited dgn diorang. Tak lama lagi aku nak jadi ibu (bukan awal lg ker), hehehe..memang tengah tahan diri nie, sebab terlalu awal, mak kata tak elok, tapi tu lah excited tengok barang-barang baby nie.

Aku plak masih tak buat apa-apa senarai barangan baby dan aku yang perlu di bekalkan untuk masa akan datang, pening kepala aku nak fikir apa yang perlu apa yang tak, bila tengok-tengok orang lain punya memang terasa banyaknya nak pakai duit nie. Teringat plak masa nak kahwin dulu, pandai plak aku buat persiapan sikit-sikit beli, memang senanglah nak settlekan sebab banyak kita dah beli sikit-sikit, tak ada lah terasa sangat tapi bila kira-kira balik memang banyak jugak habis.

aku pun lum daftar untuk cek montly untuk ibu hamil nie, nanti cek dan dah ok semua aku kena fikir plak apa barang perlu dan tidak perlu. Tak lama lagi aku nak berpindah duk di rumah mak mentua aku di kampung, so barang-barang murah dan banyak pilihan banyak di KL jer, kat kampung aku dah ada gak tengok tak ada yang menarik seperti kat sini dah harga dia lebih mahal sikit sebab sana kan dapat stok dari sini.

Sebelum aku pindah memang dah kena prepared semua barang-barang. apa yer senarai yang perlu, ada yang aku terbaca tu, barang tu tak ada lah perlu sangat tapi orang sibuk nak beli.

untuk diri sendiri aku dah beli kain batik sikit-sikit, tapi memang kena tambah lagi nie, senang kan?, aku suka kain batik dari terengganu, serius lembut dan sejuk (aku beli yg RM10 sehelai). kat sini harga pun RM15, keras plak tu tak best nak pakai.huhuhuhu....

yang aku tak faham tu mana nak cari lapik biasa orang beli untuk orang lepas bersalin tu untuk si ibu, jual kat mana ek? di panggil apa? aku pun tak tahu baby nie boy ke girl, nak beli warna apa? tak kan semua putih jer, aku dah lah suka warna yang terang-terang nie...hihihihi...

apa pun bagi lepas check-up dulu baru aku fikir yer, dah lah aku dapat detect pregnant nie sebulan lebih, nie sekarang baru nak masuk 3 bulan.

apa-apa pun aku harap baby aku dalam perut nie kuat semangat hadapi semua dan cergas. risau gak sebab maknua nie selera makan kurang.huhuhuhu

2 comments:

fitt1 berkata...

http://www.momschoice.com.my/blog/?p=214
ZU BC LA BLOG NI...PERSEDIAAN PALING PENTING TUK JD IBU.... TUK PASTIKAN BBY DPT YG TERBAIK DR IBU BKN SETAKAT BRG2 KEPERLUAN BBY JE SUSU BBY ADALAH PLG PENTING...MOGA NNT ALLAH MURAH KN REZEKI KO DPT SUSUKN BBY SMP 2 TAHUN...KENANGAN PALING INDAH BILA DPT SUSUKAN ANAK SDRI....

siti_Zueirah berkata...

wah tp byk oo nk kena wat tu aku bc, kalau ada peti dia sendiri lg bagus tu dh kena bajet lg...adui pening2..

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my favorite song for this drama..

my favorite japanese drama..with love..