eVERTHING IS cUTES jUST CLICK THIS PICTURE

Isnin, 21 November 2011

Kerana selera tak ada

Hari nie sekali lagi perut aku di landa angin, aku tak tahu lah, morning sickness tak ada tapi asal aku tengok makanan aku rasa mual tekak nie. selera makan memang down sangat-sangat.

aku jarang sarapan pagi, sebelum preggy ada lah juga sarapan, bila preggy nie, aku nak beli makanan pun aku tak ada selera nak makan. Macam minggu lepas setiap hari aku cari bihun goreng mak cik tu, tapi asal aku datang jer habis. tempat lain memang tak suka, rasa kosong sangat. tiba-tiba balik dari kerja mak aku masak bihun goreng sebab selalu dengar pagi-pagi aku nak datang kerja awal nak beli bihun,. hehehe.....dapat makan bihun goreng, pastu terus tak keinginan nak makan bihun dah. Sekarang aku sendiri tak tahu nak makan apa untuk kenyang, kecian baby dalqam perut nie, mama tak makan, sekali sehari jer, sebagai backup aku minum susu, tu pun susu cokelat anmum jer, tapi tak ada rasa kenyang, badan jer bertambah tembam.huhuhu....perut tetap berbunyi.

Kawan-kawan biasanya sarapan apa pagi-pagi? aku tak ada selera kalau makan nasi nie. sekarang balik kerja aku selalu makan sesenduk jer nasi, sikit sangat. pagi tak makan, tengahari aku gagahkan diri makan nasi. cukup ker zat? entahlah, pening aku fikir nak makan apa, aku sendiri tak tahu apa leh makan, bila makan makanan tertentu angin jer memang perut aku nie.

badan pun dah penat sangat, ofis kena naik tangga, sampai atas mesti tercunggap-cunggap, pastu kerja banyak pass kat aku, aku memang buat kerja cepat, sebab aku menyampah tengok kerja-kerja tu, so siapkan cepat tak ada lah menghadap benda tu, tapi masalahnya bila kerja kita semua siap, kerja orang plak yang kita kena ambik, alasannya orang lain kerja banyak, aku kerja banyak dah settle, pelik kan manusia nie, kenapa tak kaji kenapa kerja aku siap jer asal bagi, sampai sepatutnya orang tu punya kerja pass kat aku, orang tu kerja tak siap-siap.

Aku nak buat lambat plak kerja tu, diorang bagi last minit, nak cepatlah. tapi bila dah siap tetap lambat sebab di bahagian lain, part aku memang settle, tu semua part orang lain plak. sekarang aku dah preggy nie memang tak larat dah nak buat kerja orang (bak kata tolong orang) aku buat kerja aku jer. tapi manusia kan bukan berada di tempat kita, ko preggy ke tak kalau dah bagi tu ko buat jer, beban semua kat aku, sakit hati gak, orang lain buat kerja main-main,. time aku sebuk tumpu kerja leh plak kata "apasal serius sangat nie" aku memang buat kerja semua kena siap hari nie gak, supaya esok-esok tak kelam-kabut. hihihihii..

Sekarang nie sabar jer sebab tak lama lagi aku nak behenti kerja, tak larat dah pegang jawatan tu, banyak tekanan. aku kerja sendiri lagi bagus.

1 comments:

fitt1 berkata...

sabo je la zu...aku dulu pon awal2 xde selera mkn ssh nk ce yg kene ngan anak tekak. nnt msk 4-5 bulan ok la br ade selera mkn

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my favorite song for this drama..

my favorite japanese drama..with love..