eVERTHING IS cUTES jUST CLICK THIS PICTURE

Jumaat, 18 November 2011

baru first time tak tahu apa

huhuhuhu, alhamdulilah aku hamil juga...tapi sekarang aku tengah pening apa kena buat. aku tak faham lah, tanya mak lagi lah lain sebab dulu tak perasan pun mengandung tahu=tahu dah 4 bulan. aku sebab terlalu cek...hehehhe...

yang aku pening nie, aku nye cuti dah habis sebab cuti bersanding haritu, huhuhu....aku nak buat checkup untuk mengandung nie, so terpaksalah buat masa pas keje, so kena wat kat klinik swasta dulu. nak minta separuh hari untuk gomen klinik confirm lebih dari separuh hari baru selesai, nak minta mc lagi lah susah nak dapat sebab aku memang payah nak dapat mc, entahlah doc tengok muka aku segar jer merah-merah buat apa nak cuti. so jalan penyelesainya aku buat kat swasta dulu, nanti tahun depan baru tukar ke gomen sebab tahun depan ada cuti untuk tahun depan. lagi satu aku tak tahu prosuder ofis aku nie, kalau cek orang hamil tu tolak cuti atau tak, sebab akak yang pernah hamil tu dah bersalin dan bercuti, so yang tinggal semua lum kahwin tiada sapa aku leh tanya.

aku kalau leh cek kat gomen lah sebab save sikit, hihihihi....tak apa lah aku try lah dulu kat swasta nie, ikut cara dia kalau nanti kena cek waktu bekerja masak lah aku nanti.huhuhuhu...

3 comments:

MERAN QAMAR berkata...

salam....meran terjah blog anda sory....
mengikut pengalaman yg terbaru ni berlaku my wife gugur.....dlm usia 12bulan lbh kurang...

yg penting dalam 3 ke 5 bulan ni JGN buat kije berat2.....jgn3
byk2 rehat biarpn kte rase badan kite cam sihat xda MC......
lg 1 kena kurang kan bersama suami....nurse pn akan cakp benda yg sama...

sy ckp melalui pengalaman yg terrrrrrbaru...

fitt1 berkata...

tahniah zu...jaga diri elok2 yer...jgn mkn yg pedas2 sgt..laksa 2 jgn mkn dulu..pas2 asam2 jeruk pon elak kn mkn sbb tinggi asid..mkn yg fresh2 mcm mangga/epal ijau/oren...pas2 plg bagus byk kn mkn buah delima bagus tuk ko n bby..... moga sumernyer berjln dgn lancar...

berdasar kn pengalaman kalo nk cepat cekup kt kerajaan pi belah petang kalo pi pg mmg ramai org kalo kul 8 smp kul 10/11 br siap 2 pon kalo x jumpe dokter lau jumpe dokter lg lame nk tgu...huhu

siti_Zueirah berkata...

fida: terima kasih, tu lah tengah cuba berpantang nie tapi aku nie suka sangat laksa nie, so aku mkn gak, cuma aku elak mkn daun kesum n bunga kantan tu (memang aku suka mkn) aku cuba kurangkan, nk mkn pun aku beli sebungkus kongsi ramai2, kalau akak atau mak aku msk laksa, aku try mkn semangkuk jer (sebelum nie 3 mangkuk sekali mkn...hahaha..). buah delima sekali aritu jer aku mkn, sekarang nie selera aku kurang, asal tngok mknan rs mual. tu yg banyak angin dalam perut aku skrg..huhuhu...

En. Meran: tu saya tau dalam masa 5 bulan ke bawah nie memang kena jaga betul2, kerja berat memang kurangkan buat, basuh baju pun suami yang basuhkan (sebab kena basuh tangan, mesin rosak) masak pn jarang, mak yyg masak. kalau nak masak pun kadang2 tapi tu semua suka menumbuk, terasa gegar sikit perut nie....hihihihi..terima kasih nasihat yang bermakna nie...

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my favorite song for this drama..

my favorite japanese drama..with love..